sobota 24. listopadu 2012

První dojmy: Dish {fine burger bistro}

Okolo Dish {fine burger bistro} se v posledních týdnech strhla sociálně-sítní chumelenice. Desítky, ba stovky, natěšených fanoušků očekávali podnik, který neslibuje vlastně nic víc, než dokonalé burgery. A burgery jsou jednoznačně to, co poslední dobou frčí, takže proč se nezařadit do fronty také, že? Otevření na sebe naštěstí nenechalo dlouho čekat a v pondělí 19.11. se pro první jedlíky dveře do malého podniku na Vinohradech otevřely.

O to víc mě mrzí, že zdá se zbylo na mě, abych nadšení kolem tohoto neskutečně "vyhajpovaného" podniku zase trochu zkrotil (byť už i na Facebooku se ozvalo pár ojedinělých nespokojených hostů). Začněme prohlídkou luxusně vypadajících webových stránek, kde ale pozorný člověk začne cítit první podraz. 179 Kč za burger, ve kterém je jen 120g masa? Domácí hranolky zvlášt - za dalších 39 Kč? Omáčky opět zvlášť, kde i kečup (byť domáci) vyjde na dalších 26 Kč? To se může jeden kompletní zážitek pěkně prodražit. Hlavně ho nechtějte zapít Colou, 0,2l za 35 Kč je k pousmání (ale nabízí tu i Coca-Colu vanilkovou, která je rozhodně zajímavější volbou). Naštěstí se tu ale točí také levné unětické pivo. Ale přestaňme remcat nad cenami, na ty se dá po skvělém jídle snadno zapomenout.

Takže co si dáme? Bez většího přemýšlení tu největší klasiku - Dish burger (120g hovězího masa s cheddarem, slaninou, dish kečupem, aioli z pečeného česneku, nakládanou okurkou a salátem) a domácí hranolky. Začněme burgerem, protože hranolky pár vteřin po doručení putovaly zpátky do kuchyně - ale k tomu se vrátíme. Na pohled vypadá místní "vlajková loď" skvěle, ale nevěřte fotkám, které záhadně zkreslují - ve skutečnosti je opravdu hodně malý! Ale co chuť, mamma dish? O tu přeci ve výsledku hlavně jde!

A díky bohu, na tu si stěžovat opravdu nejde. Maso je krásně šťavnaté, domácí uzená slanina výrazná a zbytek vnitřních ingrediencí nijak napřekáží těmto dvěma favoritům. Díky kečupu a aioli to klouže jak po másle. Avšak i zde si dovolím drobnou výtku - bulka je relativně suchá. Vypadá krásně, všechno drží pohromadě pěkně, ale je prostě suchá a nebýť šťavnatosti všeho ostatního, dělala by problémy - proč ji neopéct třeba na másle?

Vraťme se k hranolkům. Věřte, něvěřte, ale už před příchodem jsem tušil, jaké hranolky dostanu. Mastné a gumové. Hádejte, co jsem dostal! Mastné a gumové "hranolky", které bohužel nechutnaly ani jako hranolky. Takže reklamace a snaha o nápravu. Hádejte, co jsem dostal podruhé! Úplně ty samé gumové, syrově chutnající parodie na hranolky, ale ještě mastnější než poprvé. Slova, že mi nebudou započítány na účet, mi bylo pramalou útěchou. I druhou porci jsem musel nechat nedotčenou, protože tak hrozné hranolky jsem vážně ještě nejedl. Že vyjdou z friťáku gumové a že je obsluha nenechá nijak okapat nebo neosuší v ubrouscích, takže jsou mastné jak pra*e, dokážu pochopit, ale tady musí být chyba ještě někde jinde, protože byly hrozné i chuťově, vážně jak syrové brambory a bohužel to nedokážu nějak lépe popsat. Nejlepší na nich byl asi vzhled (když si odmyslíte tu mastnotu), protože barvu měly vcelku slušnou.

Jaké bylo pro celé fiasko vysvětlení? Zaprvé, že za to může nový vyměněný olej. Po druhé reklamaci už jen rezignované konstatování: "To jsou hranolky z brambor..." Ani jedno vysvětlení mě moc neuspokojuje, protože i kdyby to s tím olejem byla pravda a večer z vyjetého oleje létají krásně křupavoučké hranolky přímo do huby, mě jako zákazníkovi, který dostal tu skleničku mastných pahranolek, je to úpřimně jedno.

Jen letmo zmíním, že dámská část obsluhy si asi úsměv schovávala na slunější zítřky, že rustikální stoly, které asi nejsou ničím napuštěné, jsou již potřísněné řadou mastných fleků (nebo to tak aspoň vypadá), ale třeba že muzejní nádobí a vůbec celý podnik jinak vypadá skutečně stylově.

Problém mám v zásadě hlavně s tím, že se zde servírují jenom předkrmy, no a pak samozřejmě s nekonzistentní (ne)kvalitou oněch katastrofálních hranolek. Ti lidé, kteří i o nich hlásí, jak jsou úžasné, si to snad přeci nevymýšlejí, ne? Já se tedy do Dishe nějakou dobu nevrátím, přesvědčte mě mezitím prosím o tom, že hranolky už jsou v pohodě a že se třeba začaly podávat i hlavní chody. Protože potenciál ke kvalitě zde určitě je.

16 komentářů:

1. Dobrý den a díky za recenzi!
    Na Vaší návštěvu se samozřejmě pamatuji. No a to je vlastně asi tak vše, co bych k tomu za Dish bistro dodal.
    Ještě jednou díky a přeji pěkný zbytek víkendu.
    Matouš

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten kdo napíše něco takového tak byl buď někde jinde možná na nádraží nebo tomu absolutně nerozumí ,ale to je v čr úplně normální spousta lidí je odkojena na vitane a dalších srackach ať si jdou do mcdonaldu tam mají co shání

Vymazat
  2. no fuj hororové hranolky, takové jsem naposledy ochutnala od kamaráda na Ladronce...na burgra teda radši inam...díky za tip, čemu se vyhnout...

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporucil bych ten asijský bufet na florenci nebo mražené z penny marketu

Vymazat
  3. Díky za recenzi. Jinak jsem zklamán z reakce Matesoly. Buď to chtělo se k tomu, co je v recenzi, nějak vyjádřit nebo možná vůbec nereagovat. Takhle nevím jestli s kritikou Dish bistro teda souhlasí nebo jsou tam všichni tak naštvaní, že se musí držet, aby hystericky nezareagovali.

OdpovědětVymazat
  4. Bellerophon.

Je mi líto, že moje reakce zklamala, ale já to jinak necítím. Nejsem (doufám) arogantní nadutec a kritiku umím přijmout, ale...

1) Restaurace se NIKDY nerecenzují v prvních dnech provozu. Tedy pokud autor chce, aby byl jako recenzent vůbec brán vážně.
    (Btw. tento článek původně recenze byl. Na "první dojmy" se změnil později)

2) Už úvod recenze průměrně vnímavému napoví, že to dobře dopadnout z principu nemohlo :) Možná i proto mě tento článek nechal naprosto klidným. Jen jsem považoval za slušné poděkovat a dát najevo, že o něm vím.

3) Ad hranolky. S čerstvými hranolkami se ze začátku trápí každý provoz. Brambory se po nakrájení musí nechat ideálně přes noc odmočit kvůli škrobu. Pak důkladně vysušit, předsmažit při teplotě x a dosmažit při teplotě y a mezitím opět sušit. Pokud si je děláte doma pro cca 4 lidi, tak na problém nenarazíte. Pokud to řešíte v (ze začátku nepředpověditelných) restauračních objemech, tak vám to pár dní dá nepěkně zabrat. Přes víkend jsme do toho pořádně šlápli a nyní jsou z mého pohledu hranolky tak jak jsem je od začátku zamýšlel.

Takže kritiku jsem přijmul, na místě jsem se s ní vypořádal a k hysterickému naštvání mám v tomto případě na míle daleko. Pochybuji, že ostatní z týmu o této recenzi vůbec vědí :) Nějak jsem nepovažoval za přínosné je s ní vůbec zatěžovat.

OdpovědětVymazat
  5. Přidám krátkou doplňující reakci za FFŽ:

1) Za původní označení "recenze" se omlouvám, souhlasím s vámi.

3) Pokud se podařilo hranolky vyladit, tak to je jedině dobře, to je to nejpodstatnější! :)

OdpovědětVymazat
  6. Matesola: Díky za reakci, takto už je mi to jasné. Váš předchozí příspěvek byl na mě asi moc dvojznačný. Jinak hodně štěstí v rozvoji podniku.

OdpovědětVymazat
  7. LOL, tak to je sranda! Pokud podnik testuje zatížení, měl by vzhledem k "nepředpověditelnosti" svůj provoz označit za zkušební a tomu uzpůsobit i ceny. K čemu je mi apologetika totálního failu při přípravě elementární přílohy - hranolek, když jsem nucen platit plnou výši ceny, natož stejně jako v případě omáček a kečupu za ne zrovna nejnižší částku? Nezaúčtování nic neřeší. Pokud tedy ne cenový kompromis, proč pak neodsunout zahájení provozu o pár dnů/týdnů dál?

Díky těmto drobným přehmatům nebude mít zákazník nejmenší důvod nezavítat ke konkurenci, kde ví, s jakým standardem se operuje.

Obávám se, že půjde o další vlaštovku na poli "for fans...by fans", podepřenou dobře zacíleným marketingem a těžící z referencí tzv. "foodies", i.e. try-hard papouškovačů, která bude přežívat skrz "halo efekt", avšak jíž přes neoddiskutovatelné kvality zkrátka nebude stát za to vyhledávat nebo doporučovat.

P.S.: Marku, díky za kvalitní zhodnocení.

OdpovědětVymazat
  8. Být vlaštovkou na poli mnoha slov a klišé? Ale proč ne. S tím se dá žít ;)

@fastfoodzurnal

Díky!

OdpovědětVymazat
  9. http://czechoutchannel.blogspot.cz/2012/11/brewstas-burgers-2012.html ja temer slepe verim tomuhle panovi - takze do Dishe urcite zavitam a udelam si vlastni nazor podle reakce mych chutovych bunek ;-)

OdpovědětVymazat
  10. Dish jsem jiz navštívila a musím říct, že kromě výborné chutí burgra- vyborne stavnate maso, jsem na bistru neshledala nic pozitivního. Cena vysoká ( kdyby hranolky již byli v ceně burgra, tak by to bylo ok), porce malinka, hranolky špatne a hlavne mi všechno oblečení pachlo olejem a hranolkama a musela jsem hned vsechno prat. Můj oblíbený burg bar to rozhodně nebude.

OdpovědětVymazat
  11. já bych se teda taky přidal k ostatním anonymům. Byli jsme u vás s ženou a odcházeli jsme moc spokojení- vše OK, díky!

OdpovědětVymazat
  12. Byl jsem burger vyzkoušet až po nějakém čase, kdy opadl hype na sociálních sítích, a upřímně se asi hned tak nevrátím. Ne, že by to byla úplná katastrofa, ale momentálně nejsem přesvědčen, že se mi vynaložená cesta a peníze vrátí v podobě nadprůměrného zážitku. Složení burgeru je výborné, neokoukané, a rozhodně zajímavé a nebojím se ostatním doporučit zajít vyzkoušet něco nového. Co mě na jídle zklamalo, byla samotná žemle. I když jsem se vykašlal na hranolky a při pohledu na bortící se hmotu jsem se soustředil na co nejrychlejší konzumaci právě burgeru, žemle to nevydržela a již po jednotkách minut se proměnila v nevábnou kaši, která mi protekla mezi prsty, které jako síto zachytily akorát poslední kus masa a houby. Po nezbytné následné návštěvě umyvadla už nebyla ani chuť začínat s hranolky, takže ty hodnotit ani nebudu. Jako nápoj jsme zvolil oblíbenou zázvorovou limonádu, chuťově dobrá, ale kalná, jakoby by v ní zázvor byl rozmixován a ne vylouhována přecezen, ale to je jen detail. Pořád jsem nezanevřel, to přišlo až po několika hodinách, kdy jsem zjistil, že nemohu zbavit tučného zápachu ze svého oděvu, především pak z kabátu (věšák je defacto v kuchyni). Hodnotit nemohu, nevím, jak. Burger mi opravdu velmi chutnal, vyrovnala to ale jiná zmíněná negativa. Mám favorizovaný jiný podnik, kde mi jejich domácí sortiment chutná stejně dobře, ale mají příjemnější prostředí a bohužel i lepší ceny. Sto bludišťáků provozovateli za kultivovanou debatu v komentářích, v dnešní společnosti nevídaná záležitost.

OdpovědětVymazat
  13. Přidávám se ke shora uvedeným komentářům.Prilis jsme nepochopili cenu,ktera je dost vysoka.Zvlast hranolky,zvlast dipy.Ve finále vyjde hamburg,jako kdybyste šli do luxusni restaurace.Ty cenu jsou dost nehorázné.Prostredi je tam utulny s citem vse sladěné a bohužel v přední časti, kde je i přípravna s kuchyni,nám bylo oblečeni dost cítit.Bohuzel příště zajdeme raději jinam.

OdpovědětVymazat